Dag 12, 13 & 14 (di/wo/do 6/7/8-okt) @ Pai

Na een nog kortere nacht als gister moesten we na 2 uur alweer wakker worden om met de bus richting Pai te gaan. We hebben gister afscheid genomen van de 4 nederlanders. We reizen de komende dagen nog samen met de 3 engelse meiden, die gaan na Pai richting Vietnam vertrekken. Nadat we bij guesthouse Prilpai zijn aangekomen hebben we ter plekke en kamer geboekt. Zoals gewoonlijk begonnen de maagjes alweer te rammelen. We vonden een heel leuk restaurantje, Fatcat, waar bijna alle ingredienten zelf gekweekt worden.

Na hier heerlijk gegeten te hebben zijn we een stukje door de omgeving gaan lopen want het is werkelijk prachtig hier. Overdag hebben nog even bij een zwembad gelegen om ons vervolgs klaar te maken voor het avondeten. Iedereen was wel een beetje moe van de nachten ervoor dus we besloten om het niet al te gek te maken. We hebben bij Jikko’s bar twee drankjes gedaan om vervolgen bij de Sunset bar nog een shake … te drinken. Vanaf Sunset bar was het nog tien minuten lopen naar onze bedden. Voor de volgende ochtend staat er een keer niks op het programma dus we kunnen eindelijk een keer uitslapen.

Zo dat was heerlijk om een keer tot 10:00 in bed te liggen. Na een ontbijt wat ingebrepen was bij het guesthouse, zijn we opzoek gegaan naar scooters om een beetje door Pai heen te krossen. Als eerse zijn we richting de hotsprings gereden. Er waren verschillende badden met temperaturen oplopend tot 80 ‘C, hier zijn we natuurlijk niet ingaan zitten. Zelf het bad met 36’C wa nog vrij warm. Na nog eentje door het park heengelopen te hebben zijn we weer bij FatCat gaan zitten voor wederom een godelijke lunch. Na de lunch zijn we nog even naar een waterval gereden om daar even af te koelen. Na het avondeten zat iedereen er wel een beetje door heen en zijn we terug naar ons hotel gegaan om eens een keer vroeg te gaan slapen. Wij hebben afscheid genomen van de engelse dames, die gaan richtig Vietnam.

Na eindelijk eens een normale nacht waren we weer opgeladen. We hebben weer scooters gehuurd en zijn richting Pai Piranhapark gereden voor een middagje vissen. Dit ging best wel lekker, in 3 uur hebben we er in totaal 6 gevangen.

Na het vissen hebben we onze backpacks opgehaalt en zijn richting het ainformatiepunt gereden waar we opgepikt werden voor de reis naar Laos. Dit duurt in totaal 2,5 dag, waarvan 2 dagen op een slow boat. Na het eten volgde het eerst deel van de trip, een busreis van 5,5  uur naar Chiang Kong. Dit ligt vlakbij de grens van Laos, deze zullen we morgen oversteken. Afhankelijk van het bereik daar zullen jullie hopelijk snel weer wat van ons horen.