Dag 25 (ma 19-okt) @ Khon Kaen

Vandaag was het voor ons de laatste dag in Laos. Na het ontbijt, wat erg goed was elke ochtend, hebben we de backpacks ingepakt. Blijkbaar zijn wij samen een leuke verschijning voor de lokale mensen en ook voor andere buitenlandse backpackers aangezien we de hele vakantie al te horen krijgen of we een tweeling of broers zijn. Het hoogtepunt was trouwens een paar weken geleden in Kanachaburi waar we als homo stel werden aangezien door de eigenaar(ladyboy) van een bar😂. Een van de vrouwelijke werknemers van het guest house wist ook al sinds de eerste dag onze namen en elke keer als we langs liepen was het hey Bas en/of Pim. Aangezien we vandaag rond 14:00 naarhet busstation in Vientiane moesten vertrekken hebben we nog even een paar uur lekker in de zon bij het zwembad gelegen. Na een frisse douche en afscheid genomen te hebben van de mensen die we tot dusver hebben ontmoet en ook nog in Vientiane waren zijn we met een tuc tuc richting het busstation gereden. Daar hebben we zelfstandig bustickets gekocht voor de bus naar Khon Kaen. Vaak kan je bij de guest houses/hostels of tourist information centers busticket etc boeken, echter kan het relatief een hoop geld schelen wanneer je dit zelf doet. (2 bustickets naar Khon Kaen via tourist information = 220.000 kip, zelfstandig was het 100.000 kip).

Zover deze vakantie was dit de eerste bus die op de minuut nauwkeurig vertrok. Om 14:45 reden we weg uit Vientiane opweg naar Khon Kaen waar we opgepikt werden door Top (nederlandse vriend van Bas die in Thailand geboren is en daar zijn eerste 9 jaar van zijn leven heeft gewoond). De grensoversteek verliep zonder problemen en we mogen nu weer 15 dagen in Thailand blijven.

Boven: links Thailand en rechts Laos

We waren  rond 19:30 in Khon Kaen waar Top, Justin en Pi sak (een buurman uit het dorpje waar Top vandaan komt) ons op stonden te wachten. Vanaf de bus terminal in Khon Kaen moesten we nog een goede 100 km rijden naar Ban Fang, een klein dorpje in de buurt van Roi-Et waar we de komende dagen zullen verblijven in het huis van familie van Top. Onderweg hebben we nog even een noodzakelijke stop (paar dozen bier) gemaakt. Om 21:45 kwamen we aan in Ban Fang. De neefjes van Top hadden gelukkig al twee complete kippen klaar gemaakt want onze maagjes rammelden weer flink. Daarna hebben we gezellig met zijn allen de dozen bier verobert.
Om 2:30 vonden we het we mooi geweest aangezien we rond 6:00 uur weer op moeten om bij de lokale monnik te gaan kijken.

One Response to “Dag 25 (ma 19-okt) @ Khon Kaen

• He mannen,
      nog steeds volop genieten, gaaf zeg. Nu even de rust in een minder toeristische omgeving?

Doen jullie de groeten aan Top