Dag 31 (zon 25-okt) @ Bangkok

Hmmmm dat was een goed nachtje, zowel het feesten als het uitslapen. De bedden waren erg goed, de kamer lekker donker en we hadden de afgelopen nachten weer een twee persoonskamer. Top was de eerste die wakker was rond 9:30 en hij was zo vriendelijk om op straat al een lading fruit te halen. Om 10:30 klopte Top op onze deur  en kregen we een ontbijt op bed. Een half uur later lagen we alweer te bakken in de zon langs het zwembad.

Vandaag hoefden we alleen de bustickets te regelen voor morgen (Bas en Pim naar Cambodja, Justin naar de thaise eilanden). Top blijft nog een paar dagen in Bangkok bij een tante.

Na een paar uur heerlijk gelegen te hebben moest er weer wat eten in, dus zijn we de straat opgegaan opzoek naar voedsel (niet dat je lang hoeft te zoeken voor iets). Met volle buiken konden we opzoek naar bustickets. We hadden her en der al gelezen dat je goed moet navragen of het complete busreizen zijn, want er staan genoeg verhalen online van mensen die bij de grens afgezet werden en het vanaf daar zelf maar moesten uitzoeken, terwijl ze wel betaald hadden voor een ticket tot aan een stad in Cambodja.

Onze orginele planning was om een bus naar Siem Reap te pakken en vanaf daar door te reizen naar Phnom Phen en vanuit daar naar Sihanoukville te gaan. Dit zou voor ons betekennen dat we vanuit Sihanoukville weer terug moeten reizen naar Phnom Phen om vanuit daar het vliegtuig te pakken naar de Thaise eilanden.

Bij het busticket station zagen we ook een optie staan direct naar Sihanoukville. Dan kunnen we vanuit daar door naar boven reizen en dan vanaf Siem Reap terug te vliegen naar Thailand. Dit was een twee daagse busreis met een overnachting in een guesthouse ingebrepen. Dit leek ons een betere optie dus we hebben hier dan ook voor gekozen. Morgenochtend vertrekken we om 8:00 met een bus richting Kho Kong (Cambodja) waar we een nacht zullen slapen. De volgende ochtend volgt het laatste stuk van de rit richting Sihanoukville.

Met de bustickets op zak zijn we weer bij het zwembad gaan liggen om een beetje op te laden voor weer een avondje party’n aangezien het de nacht ervoor wel gezellig was. Om 17:00 gingen we weer de straat op voor voedsel en om Justin uit te zwaaien.

Nadat Justin weg was, heeft Top ons nog even meegenomen naar twee super winkelcentra. Hier zitten meer dan honderden winkels bij elkaar. Aangezien Bas en Pim nog bijna twee maanden onderweg zijn hebben we niks gekocht omdat we alles dan ook weer mee moeten sjouwen. Maar we komen hier de laatste dagen van onze trip zeker terug om wat dingen in te slaan.

Na nog een keer heerlijk gegeten te hebben  was wij drieen weer klaar voor een laatste avondje feesten met elkaar. Met een biertje in onze handen hebben we eerst een paar rondjes gelopen over Khao san road. De dag ervoor heeft Top ons het meest handige woord tot nu toe geleerd, mai au (geen idee of je het zo schrijft maar je spreekt het zo uit) wat betekent nee dank je. Normaal bleven de pakverkopers, tuc tuc chauffeurs, armbandverkopers etc. doorzeuren. Zeg 1x keer mai au en ze geven het meteen op 😆. Waarna Top weer kapot gaat van het lachen omdat de verkopers in het thais aan elkaar vragen hoe wij dat woord kennen.

Na een paar biertjes was het weer tijd voor de club. Hier hebben we staan feesten tot de lampen weer aangingen om 2:30. Daarna zijn we de straat weer opgegaan om  nog een paar uur met mensen te praten. Bas is nog even de McD ingedoken voor een dubbele BigMac (4 burgers op een broodje). Om 5:00 moesten we echt wel naar bed aangezien we een paar uur later met de bus richting Cambodja vertrekken. Hopelijk horen we een van de wekkers die gezet zijn.