Dag 34 & 35 (woe & do 28 & 29 okt) @ Sihanoukville

Aangezien we gisteren geen reet hebben gedaan combineren we deze twee dagen maar even. Zou anders wel een hele korte post worden.

Dag 34 woensdag: Kortweg komt het neer op het volgende: we werden wakker, hebben ontbeten op het strand, zijn op strandbedden liggen en zijn hier niet meer van afgekomen (op een paar afkoelende duiken in de ze na) tot aan de lunch. We hebben ook weer op het strand gelunched, zijn weer op de strandbedden gedoken tot aan het avondeten. Een keer raden waar wij dat gedaan hebben? . . .
Jazekers ook weer langs het strand dit keer langs omdat er een flinke regenwolk langs kwam.

Dit hebben we gedaan met een nederlands stel die in de middag in het zelfde guest house aankwam. We hebben daarna nog een paar biertjes gedronken en wat gekaart, daarna dook iedereen lekker zijn bedje in. Een hele dag binnen een straal van 50 meter vanaf je bed leven, dat moet zo af en toe ook kunnen.

Dag 35 donderdag: Afgelopen nacht lagen we lekker optijd in bed, dus we werden zonder wekkers mooi optijd wakker. Een paar dagen complete rust is heerlijk, maar we kregen wel weer zin in een feestje. Vandaag was de laatste dag dat we op Ottres beach sliepen. Dat betekende dat we de backpacks weer moesten inpakken. Maar om 9:00 lagen we  na wederom een heerlijk ontbijtje alweer op de strandbedden.

Rond 12:00 zijn we met een tuc tuc naar het centrum van Sihanoukville gebracht naar het Monkey Republic hostel. Dit is een backpackers hotspot, dus we zaten direct weer tussen een hoop gezellige mensen.

Hadden wij even geluk dat we precies incheckten op de dag dat de eerste kroegentocht van het seizoen begon. Na een paar uur bij het zwembad gelegen te hebben zijn we in het centrum wat wezen eten. Voor $2,50-4,00 heb je hier gewoon goede avondmaaltijden en voor $0,5 heb je er een goed glas bier bij. We zaten precies langs een grote rotonde waar bijna op elke afslag politie staat. Het is zo grappig om te zien dat ze half liggen te pitten totdat er wat toeristen op een scooter langs komen. Als je als cambodiaan planken van 5 meter lang meeneemt op een scooter, geen probleem. Maar als je als toerist incl. helm ook maar aan komt rijden word je meteen van de weg geplukt en moet je $1 betalen omdat je een europees rijbewijs hebt of wat voor smoes ze ook verzinnen😆. ‘S Middags zijn we weer even heerlijk een sportschool ingedoken. Binnen 2 minuten stroomden het zweet uit elke porie in ons lichaam, maar het was wel weer even heerlijk om te bewegen.

Om 20:00 stonden we weer in Republic monkey waar de eerste kroegentocht van het begin zou starten. We hebben meteen ook maar tickets gekocht voor de Booze Cruise voor morgen (feestje op een boot).  Met een groep van ongeveer 30 mensen gingen we van bar naar bar, om af en toe spelletjes te spelen (flip the cup, wishkey trein etc.) De laatste bar was de Dolfin Shack en hier ging het dan ook goed los tot in de vroege uurtjes.

Hopelijk valt het opstaan morgen een beetje mee want er komt weer een dag feesten aan.