Dag 47 & 48 (di 10-nov & woe 11-nov) @ Bangkok

Dinsdag 10-nov:

Vandaag is ons laatste dagje in Cambodja. Het ging weer wat beter met Pim zijn buik, dus hij kon ook nog een dag van de zon genieten. We hebben de hele dag weer niks gedaan op zonnen, zwemmen en eten na. Om 17:00 was het tijd om te gaan douche, om te kleden en de laatste spullen in te pakken. Na een bord noodles werden we om 19:30 met een tuk tuk naar het vliegveld gebracht

We hadden nog wel langer kunnen blijven niksen in Garden Village maar dan zouden we hier nog een paar weken blijven hangen aangezien het zo relaxt was.

Het inchecken en boarden ging allemaal heel soepel. Om 21:45 vertrokken we vanuit Siem Reap, Cambodja. Om 22:25 stonden we alweer in Bangkok, Thailand. Amper 15 minuten later stonden we alweer met onze backpacks in de rij voor een taxiticket.

Aangezien de bus richting het zuiden van Thailand pas rond 18:00 de volgende dag zou vertrekken, hebben we een nachtje bij D&D geboekt. Zodat we morgen lekker een dagje bij het zwembad kunnen liggen. We waren allebei best wel moe van het feesten en ziek zijn, dus om 0:00 lagen we heerlijk in bed.

Woensdag 11-nov:

Omdat onze kamer geen ramen heeft werden we pas om 10:30 wakker omdat het zo lekker donker bleef. Na een straatontbijt (rijst met eend) hebben we nog wat fruit gekocht om de vitamientjes een beetje aan te vullen. Daarna zijn we heerlijk bij het zwembad gaan liggen tot een uur of 16:00. Bas heeft zich nog even laten masseren en een nieuwe korte broek gekocht. Pim heeft nog een uurtje langer bij het zwembad gelegen.

Om 18:00 moesten we verzamelen voor de busreis + ferry naar Ko Phi Phi. Deze reis zou ongeveer 16 uur duren 🙈. Of de lange rit nog niet genoeg was moesten we ook nog helemaal achter in de bus zitten waar we vol onder de airco zaten en gewoon 0,0 beenruimte hadden. Het was voor Bas onmogelijk om zijn benen recht naar voren te houden. Er was gewoon te weinig ruimte tussen zijn stoel en de stoel ervoor. Pim had ongeveer hetzelfde probleem en besloot om naar een paar uur maar op de grond te gaan liggen. Rond 4:00 stapten er gelukkig wat mensen uit die naar andere eilanden zouden gaan, dus er kwamen wat stoelen vrij met wel genoeg beenruimte. Gelukkig konden we hier nog een paar uurtjes slapen. Hoe de rest van de reis verloopt horen jullie snel weer.